Pearson-Montañés / Montañés-Pearson. Tàndem d'actors necessaris en el procés industrial barceloní i català de principis del segle XX.
Curiosament el resultat de la construcció de l'embassament de Sant Antoni o de Talarn, al Pallars Jussà, quina central hidroelèctrica assegurava, per fi, un subministrament fiable i barat d'electricitat industrial i domèstica a Barcelona, no fou el ferrocarril del Noguera Pallaresa sinó la reconversió, electrificació i prolongació fins a Sabadell i Terrassa del ferrocarril de Sarrià a Barcelona. Aquest equipament, avançat al seu temps, ja utilitzava els excedents d'energia elèctrica produïts pel sistema ideat per Frederick Stark Pearson. També el material rodant/motor del renovat ferrocarril fou importat de Filadèlfia (USA) i estava dotat de la tecnologia més avançada a l'època (1916). La seva entrada en servei marca un abans i un després en el transport urbà i suburbà de Barcelona a més d'obrir nous espais lúdics i d'esbarjo dominical als barcelonins. Avui, administrats per l'ens públic "Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya" (FGC), mantenen el mateix alt grau de qualitat dels seus orígens, bé que d'acord amb els cànons actuals.
Valldoreix 2018.
Valldoreix, 2018.
Valldoreix 2018.
Valldoreix 2018.
Les Planes 2018.
Les Planes 2018.
Baixador Vallvidrera, 11-3-2018.
La Floresta Pearson, 11-3-2018
La Floresta Pearson, 13-9-2018
Bellaterra, 13-10-2018.
Bellaterra, 13-10-2018.
Bellaterra, 13-10-2018.
7-6-2013.
7-6-2013.
Les Planes, 8-12-2019
La Floresta Pearson 11-9-2021
La Floresta Pearson 11-9-2021
La Floresta Pearson 11-9-2021
La Floresta Pearson 11-9-2021
La Floresta Pearson 11-9-2021
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada