De la "Companyia General dels Ferrocarrils Catalans" no en tinc records de l'època de les locomotores de vapor excepte per uns pocs trens de carga i d'una vegada que una incidència a l'estació de Martorell-Vila obligà a un canvi de locomotora per sortir del pas. Pel demés, la regla eren les màquines de Gas-Oil amb "vagons" de fusta i els automotors verds coneguts pels usuaris com "Boleto Verde" en referència al color d'uns cupons que es podien bescanviar per regals i donaven a les botigues per premiar la fidelitat de la clientela. Això passava entre la dècada dels 50 i dels 60 quan anàvem a visitar i passar uns dies amb la família a Capellades.
Aquella tímida modernització va acabar limitada per les dificultats econòmiques de la companyia privada que no podia fer front a les inversions multimilionàries precises per posar la línia al dia en un context marcat per l'auge de l'automòbil privat que feia preveure, a curt termini, la desaparició total dels ferrocarrils secundaris, potser amb l'única excepció del transport de sal i potassa de la conca del Llobregat.
2002
2002
2009
8-9-2011
8-9-2011
8-9-2011
8-9-2011
23-6-2011
Claramunt, 2018
La modernització espectacular que els primers anys de FGC van suposar per a un ferrocarril decrèpit, no estava renyida amb la conservació operativa del material històric. Potser estem necessitats d'una segona modernització que retorni els semi-directes, encari nous serveis i restauri la política d'operativitat i us cultural o turístic del material més venerable de la companyia.
Loc. 209. Sortida d'Olesa en direcció Monistrol el 2004
El pas del Capelló sota Capellades el 1976
16-6-1985. Comiat del traçat original del "Tranvía o Ferrocarril Económico de Manresa a Berga" Composició històrica amb locomotora original de la línia.
Yashica 35 J 45mm f/2.8, Diapositiva Agfachrome preservada al Museu Basc del Ferrocarril.
Yashica 35 J 45mm f/2.8, Diapositiva Agfachrome preservada al Museu Basc del Ferrocarril.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada